Brak implementacji do polskiego porządku prawnego wymogów dyrektywy unijnej dotyczącej ochrony sygnalistów powoduje, że duża część organizacji zadaje sobie dwa podstawowe pytania:
1) Czy wdrażać teraz te wymogi czy poczekać na krajowe przepisy?
2) Jak wdrożyć wymogi unijnej dyrektywy?
👉 Odpowiedź na oba pytania będzie zależała tak naprawdę od postawy kierownictwa organizacji i celu jaki będzie mu przyświecał w związku z dostosowaniem się do unijnych przepisów.
Część podmiotów, których celem działania będzie uniknięcie sankcji związanych z nieprzestrzeganiem nowych przepisów, skupi się literalnie na zapisach dyrektywy i ustawy implementującej (jak już będzie) by spełnić minimalne wymagania.
Natomiast ta część organizacji, które widzą w ochronie sygnalistów dodatkową wartość dla organizacji, jest świadoma, że u podstaw każdego skutecznego systemu whistleblowingowego leży ZAUFANIE. A zaufania nie buduje się na samych – nawet najlepszych – procedurach czy kanałach zgłaszania naruszeń. W procesie budowy tegoż zaufania fundamentalne znaczenie ma odpowiedzialne PRZYWÓDZTWO oraz skuteczna KOMUNIKACJA.
I właśnie o różnych odcieniach przywództwa oraz komunikacji w kontekście whistleblowingu, w tym o:
🔹 roli przywództwa w budowie zaufania do systemu zgłaszania nieprawidłowości,
🔹 roli komunikacji w budowie zaufania do systemu zgłaszania nieprawidłowości i kształtowaniu świadomości uczestników procesu,
będziemy rozmawiać na naszym najbliższym webinarze pt. Przywództwo. Komunikacja. Whistleblowing, który odbędzie się online 17 lutego w godzinach 12:00 – 14:00.
Rozmowę ze znakomitymi gośćmi e-nform, tj. z Dorota Steliga oraz Tomasz Kalko poprowadzi Rafał Hryniewicz.